جلد 6 - ویژه نامه گردشگری روستایی(زمستان 1396)                   جلد 6 - ویژه نامه گردشگری روستایی(زمستان 1396) صفحات 58-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


1- ، nikraftar@ut.ac.ir
چکیده:   (3993 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف شناسایی فرصت­های کارآفرینی در حوزه گردشگری روستایی، به شناخت امکان راه­اندازی کسب و کارهای مرتبط با این حوزه پرداخته است. از نظر هدف کاربردی و از نظر روش آمیخته است. جامعه آماری در مرحله کیفی شامل خبرگان حوزه گردشگری به تعداد 20 نفر بوده که با شیوه گلوله برفی انتخاب شده است. روش تحلیل داده ­ها در این مرحله کدگذاری در سه گام کدگذاری اولیه، کدگذاری باز و کدگذاری محوری بوده است. در مرحله کمّی، پرسشنامه ­ای تهیه و در اختیار 108 نفر از متخصصان و کارآفرینان قرارگرفته است. با استفاده از تحلیل عاملی مدل تأیید شد و با استفاده از آزمون فریدمن فرصت­های کارآفرینانه اولویت­بندی گردید. نتایج نشان داد در روستاهای استان البرز فرصت­های کارآفرینی در راستای جاذبه­های طبیعی و تفریحی در اولویت قرار دارد و بعد از آن گردشگری بومی و سوغات و صنایع دستی قرار دارد. همچنین اینکه، راه اندازی جاده­های طبیعت ­گردی و راه ­اندازی خانه­ های روستایی با جزئیات زندگی روستایی از مهم­ترین فرصت­ های شناسایی شده جهت راه­اندازی کسب­وکار در حوزه گردشگری روستایی است.
متن کامل [PDF 177 kb]   (2546 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/12/23 | پذیرش: 1396/12/23

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.