1. آزاد، ناصر؛ محمدی پور، مجتبی؛ نقدی، بهمن. (1397). چالشهای تجاریسازی محصولات دانشبنیان با تأکید بر بخش بازاریابی و مالی (مورد مطالعه: پارک فناوری دانشگاه تهران)، نشریه اقتصاد مالی، 12(44)، 189-207. https://journals.iau.ir/article_663799.html
2. آقاجانی، حسنعلی و طالبنژاد، عاطفه. (1390). ارزیابی مقایسهای عملکرد مراکز رشد فناوری منتخب در ایران، فصلنامه توسعه کارآفرینی، شماره 13، صص 165-149. https://jed.ut.ac.ir/article_24216.html?lang=fa
3. بابایی فیشانی، محمدرضا؛ خوزین، علی؛ ضیاء، بابک و اشرفی، مجید. (1399). طراحی الگوی اکوسیستم تأمین مالی کارآفرینی فناورانه در کسبوکارهای دانشبنیان (مورد مطالعه: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، فصلنامه تحقیقات حسابداری و حسابرسی، 12(48)، 177-192. [
DOI:10.22034/iaar.2020.128234]
4. بندریان، رضا و کهریزی، عبدالمجید. (1395). تجزیه و تحلیل ارکان مدل کسبوکار سازمآنهای پژوهش و فناوری بهعنوان کسبوکارهای خدماتی دانشبنیان، مجله توسعه تکنولوژی صنعتی، 15(29)، 5-14. https://jtd.iranjournals.ir/article_21961.html?lang=en
5. بیات، سوده؛ ضرغام بروجنی، حمید؛ خواستار، حمزه و تقوی فرد، محمد تقی. (1397). مطالعه کیفی زمینههای بقای دانش بومی کسبوکارهای مردم محور در ایران، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، 4(3)، 27-46. [
DOI:10.22059/ppolicy.2018.68240]
6. پورجوهری، امیرحسین. (1401). آیندهپژوهی جایگاه مدیریت شهری در توسعه کسبوکارهای کوچک شهری؛ نمونه مورد مطالعه: کسب وکارهای کوچک تولیدی و خدمات فنی شهر تهران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)، 22(3)، 157-185. http://ecor.modares.ac.ir/article-18-57361-fa.html
7. دادگر، یدالله؛ یزدانی، مهدی و خوئینی، پریسا (1399). بررسی و شناسایی متغیرهای مؤثر بر تحقق اقتصاد دانشبنیان در ایران و کشورهای منتخب در افق 2050، مجله بررسی مسائل اقتصاد ایران، 6(1)، 131-147. [
DOI:10.30465/ce.2019.4920]
8. سجاسی قیداری، حمدالله؛ شایان، حمید و حسینیکهنوج، سیدرضا. (1397). شناسایی عوامل مؤثر بر شکست کسبوکارهای کارآفرینان محلی با روش تئوری بنیانی و رویکرد آیندهپژوهی(مطالعه موردی: گلخانه داران مناطق روستایی شهرستان جیرفت)، فصلنامه برنامهریزی و آمایش فضا، 22(1)، 154-186. http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-16099-fa.html
9. سلیمانی، محبوبه؛ حسینقلیزاده، رضوان و خوراکیان، علیرضا. (1395)، عوامل سوق دهنده و بازدارنده راهاندازی شرکتهای مستقر در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، مجله توسعه کارآفرینی، (1) 9، 97- 79. https://dorl.net/dor/20.1001.1.20082266.1395.9.1.5.7
10. شجاعی فرد، علی(1398). توانمندسازی و ایجاد کارآفرینی روستایی در محیطهای کسب و کار کوچک(مورد: دهستان آیسین-شهرستان بندرعباس)، فصلنامه برنامهریزی منطقهای، (9) 36، 196-185. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22516735.1398.9.36.12.1
11. شریف عسکری، صفا؛ کاباران زاد قدیم، محمدرضا؛ حقیقت منفرد، جلال و عدالتیان شهریاری، جمشید. (1399). مدلسازی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینی بینالمللی در شرکتهای دانشبنیان ایرانی با روش ساختاری تفسیری، نشریه مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 3(4)، 67-86. [
DOI:10.22034/jiba.2021.43102.1579]
12. شیرازی، حسین؛ هاشم زاده، غلام رضا؛ رادفر، رضا و ترابی، تقی. (1398). ارزیابی عملکرد تجاریسازی فناوری شرکتهای دانشبنیان نوپا بر پایه روش بهترین- بدترین فازی، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 7(2)، 129-159. [
DOI:10.22104/jtdm.2019.3167.2096]
13. قاسمی، مریم و یاراحمدی، میترا. (1399). بررسی نقش صندوق کارآفرینی امید در توسعه کسبوکارهای خرد در نواحی روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان کاشمر)، نشریه جامعه شناسی اقتصادی و توسعه، 9(1)، 219-242. https://dorl.net/dor/20.1001.1.23224371.1399.9.1.10.3
14. کریمی، عبدالرسول؛ حقیقی، محمد و ناطق، تهمینه. (1398). ارائه الگوی راهبردهای تجاریسازی محصولات و فناوریهای نوین در شرکتهای دانشبنیان نوپا، فصلنامه طب و تزکیه، 28(2)، 54-69. https://www.tebvatazkiye.ir/article_93216.html
15. محمدکاظمی، رضا؛ طالبی، کامبیز؛ داوری، علی و دهقان نجم آبادی، عامر. (1400). طراحی مدل توانمندسازی کسبوکارهای کوچک و متوسط دانشبنیان با رویکرد دیمتل، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 16(61)، 16-1. https://journal.iams.ir/article_345.html
16. مردانشاهی، محمد مهدی. (1396). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسبوکارهای دانشبنیان کشاورزی(مطالعه موردی: مرکز رشد واحدهای فناور طبرستان)، فصلنامه رشد فناوری، 13(52)، 23-16. [
DOI:10.7508/jstpi.2017.04.004]
17. مقصودی گنجه، یاسر؛ خانی، ناصر و عالم تبریز، اکبر (1398). توانمندی شبکهسازی، ساختار شبکه های کسب وکار و عملکرد تجاریسازی در شرکتهای دانشبنیان (مورد مطالعه: شرکتهای دانشبنیان استان اصفهان)، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 7(4)، 151-180. [
DOI:10.30510/psi.2021.317062.2709]
18. میرزایی، خلیل؛ شکوری، اعظم؛ سپه پناه، مرجان؛ عواطفی کمل، فرشته و سامیان، مسعود. (1402). شناسایی سناریوهای توسعه پایدار روستایی استان همدان (با تأکید بر توسعه کارآفرینی و مشاغل خانگی). اقتصاد فضا و توسعه روستایی. (۴۳) 12، 18-1. http://serd.khu.ac.ir/article-1-3907-fa.html
19. میرغفوری، سیدحبیب الله؛ مروتی شریف آبادی، علی و زاهدی، امیراحسان. (1397). طراحی مدل یکپارچه توسعه سطح نوآوری و تجاریسازی شرکتهای دانشبنیان ایران، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(28)، 107-142. https://journals.iau.ir/article_540822.html
20. میگون پوری، الهه؛ کاباران زاد قدیم، محمدرضا؛ حقیقت منفرد، جلال و بیات ترک، امیر. (1398). ارائه مدل بومی بینالمللی شدن مبتنی بر شبکه در کسب وکارهای کوچک و متوسط حوزه فناوری پیشرفته ایران، نشریه جامعه شناسی سیاسی ایران، 2(4)، 728-749. [
DOI:10.30510/psi.2021.317062.2709]
21. Aghajani, H.A, & Talebnejad, A. (2011). Comparative evaluation of the performance of selected technology growth centers in Iran. Scientific Research Quarterly Journal of Entrepreneurship Development, 4(3), 149-165. (In Persian). https://jed.ut.ac.ir/article_24216.html?lang=fa
22. Azad, N, Mohammadipour, M, Naqdi, B. (2017). Challenges of commercializing knowledge-based products with an emphasis on marketing and finance (case study: Tehran University Technology Park), Financial Economy Journal, 12(44), 189-207. (In Persian). https://journals.iau.ir/article_663799.html
23. babaei fishani, M. R., khozin, A., ziyae, B., & Ashrafi, M. (2020). Designing a Model of Technological Entrepreneurship Financing Ecosystem in Knowledge-Based Business Case Study: Information Technology and Communication. Accounting and Auditing Research, 12(48), 177-192. (In Persian). [
DOI:10.22034/iaar.2020.128234]
24. Bandarian, R., Kahrizi, A. (2017). Analysis of Business model Pillars of Research and Technology Organizations (RTOs) as a Knowledge Intensive Business Services (KIBS). Quarterly journal of Industrial Technology Development, 15(29), 5-14. (In Persian). https://jtd.iranjournals.ir/article_21961.html?lang=en
25. Barari Jirandeh, A., Sajadi, S. M., & davari, A. (2022). Designing a Resilience Model for Start-Ups: A Path to Startups Foresight. Journal of Iran Futures Studies, 7(2), 155-179. (In Persian). [
DOI:10.30479/jfs.2023.17059.1390]
26. Bayat, S., Zargham Boroujeni, H., Khastar, H., & Taghavifard, M. T. (2018). Qualitative Research in Indigenous Knowledge Survival of Community Businesses in iran. Iranian Journal of Public Policy, 4(3), 27-46. (In Persian). [
DOI:10.22059/ppolicy.2018.68240]
27. Bell, W. (2001). Futures studies comes of age: twenty-five years after The limits to growth. Futures, 33(1), 63-76. [
DOI:10.1016/S0016-3287(00)00054-9]
28. Dadgar, Y., yazdani, M., & khoeini, P. (2019). Investigating and identifying variables affecting the realization of the economics of students in Iran and selected countries on the horizon of 2050. Journal of Iranian Economic Issues, 6(1), 101-120. (In Persian). [
DOI:10.30465/ce.2019.4920.]
29. Ghasemi, M., & Yarahmadi, M. (2020). Investigating the Role of the Hope Entrepreneurship Fund in the Development of Small Businesses in Rural Areas (Case study: villages of Kashmar county). Journal of Economic & Developmental Sociology, 9(1), 219-242. (In Persian). https://dorl.net/dor/20.1001.1.23224371.1399.9.1.10.3.
30. Karimi, A.R, Haghighi, M, Natiq, T. (2018). Presenting the model of commercialization strategies of new products and technologies in new knowledge-based companies, Quarterly Journal of Medicine and Cultivation. 28(2), 54-69. (In Persian). https://www.tebvatazkiye.ir/article_93216.html.
31. Maghsoodi Ganje, Y, Khani, N, Aleme-Tabriz, A. (2018). Networking capability, business network structure and commercialization performance in knowledge-based companies (case study: knowledge-based companies of Isfahan province), Development and Technology Management Quarterly, 7(4), 151-180. (In Persian). [
DOI:10.30510/psi.2021.317062.2709]
32. Mardanshahi, M.M. (2016). Investigating factors affecting the development of information and communication technology in agricultural knowledge-based businesses (case study: Tabaristan Technology Units Growth Center), Growth and Technology Quarterly, 13(52), 24. (In Persian). [
DOI:10.7508/jstpi.2017.04.004]
33. Meygoon poori, E., kabaran zad ghadim, M., haghighat monfared, J., & bayat tork, A. (2020). Providing a model of localization based on network-based internationalization in small and medium-sized businesses in the field of advanced technology in Iran1. Political Sociology of Iran, 2(4), 728-749. (In Persian). [
DOI:10.30510/psi.2021.317062.2709.]
34. Mirghfouri, S.H, Maruti Sharifabadi, A, Zahedi, A. (2017). Designing an integrated model for developing the level of innovation and commercialization of Iran's knowledge-based companies, Quarterly Journal of Innovation and Creativity in Human Sciences, 7(28), 107-142. (In Persian). https://journals.iau.ir/article_540822.html
35. Mirzaei K, Skakouri A, Sepahpanah M, Avatefiakmal F, Samian M(2018). The identification of sustainable rural development scenarios in Hamadan Province emphasizing entrepreneurship and home businesses. journal space economy & rural development . 12 (43) :1-18. (In Persian). http://serd.khu.ac.ir/article-1-3907-fa.html.
36. Mohammadkazemi, R., Talebi, K., Davari, A., & Dehghan najmabadi, A. (2021). Designing a Model of Empowerment for Small and Medium-Sized Businesses Knowledge-Based with a DEMATEL Approach. Iranian journal of management sciences, 16(61), 1-16. (In Persian). https://journal.iams.ir/article_345.html.
37. Phan, P. H., Siegel, D. S., & Wright, M. (2005). Science parks and incubators: observations, synthesis and future research. Journal of business venturing, 20(2), 165-182. [
DOI:10.1016/j.jbusvent.2003.12.001]
38. Pourjohari A. Futurism the Position of Urban Management in Business Development and Small Urban Businesses: Case Study of Small Manufacturing Businesses and Technical Services in Tehran. Journal of The Economic Research. 22 (3). 7. (In Persian). http://ecor.modares.ac.ir/article-18-57361-fa.html.
39. sharifaskari, S., Kabaranzad ghadim, M. R., haghighat monfared,, J., & Edalatian Shahriari, J. (2021). modeling factors affecting international entrepreneurial opportunities recognition in Iranian knowledge-based companies with ISM method. Journal of International Business Administration, 3(4), 67-86. (In Persian). [
DOI:10.22034/jiba.2021.43102.1579.]
40. shirazi, H., Hashemzadeh, G., Radfar, R., & Torabi, T. (2019). Evaluating knowledge-based start-up companies’ technology commercialization performance using fuzzy best-worst method. Journal of Technology Development Management, 7(2), 129-159. (In Persian). [
DOI:10.22104/jtdm.2019.3167.2096]
41. shojaeifard, A. (2020). Empowering and Creating Rural Entrepreneurship in Small Business Environment Case Study of Hormozgan Province Villages. Regional Planning, 9(36), 185-196(In Persian). https://dorl.net/dor/20.1001.1.22516735.1398.9.36.12.1
42. Sojasi Qeidari H, shayan H, Hosseini Kahnooj S-R. (2018). Identifying Factors Affecting on Entrepreneurs Local Business Defeat by Fundamental Theory and Futuristic Approach. Journal of Spatial Planning; 22 (1) :154-186. (In Persian). http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-16099-fa.html.
43. Soleimani, M., Hossein Qolizadeh, R., Khorakiyan, A. (2016), driving and inhibiting factors of starting companies located in the Humanities Development Center of Ferdowsi University of Mashhad, Journal of Entrepreneurship Development, 9(1), 97- 79. (In Persian). https://dorl.net/dor/20.1001.1.20082266.1395.9.1.5.7.
44. Stephens, S., & Onofrei, G. (2012). Measuring business incubation outcomes: an Irish case study. The International Journal of Entrepreneurship and Innovation, 13(4), 277-285. [
DOI:10.5367/ijei.2012.0094]
45. Voisey, P., Gornall, L., Jones, P., & Thomas, B. (2006). The measurement of success in a business incubation project. Journal of Small Business and Enterprise Development, 13(3), 454-468. [
DOI:10.1108/14626000610680307.]
46. Voros, J. (2005). A generalised “layered methodology” framework. Foresight, 7(2), 28-40. [
DOI:10.1108/14636680510700094]
47. Zahedi, A. E., Mirghfoori, S. H., & Morovati Sharif Abadi, A. (2018). An integrated map to developing the innovation and commercialization potential of Iranian knowledge-based companies. Cogent Business & Management, 5(1), 1523345. [
DOI:10.1080/23311975.2018.1523345.]